Posted in Life, Uncategorized

De ce să lucrezi într-o companie românească?

De vreo lună şi un pic, am schimbat jobul. Asta înseamnă că am renunţat la viaţa în companie, aşa-zisul mediu “serios şi corporatist”, pentru a păşi într-o agenţie de publicitate. Fac parte dintre norocoşi pentru că nu am experimentat poveştile de groază pe care le aud la alţii, despre “oribila” viaţă “9 to 6”, cu oameni scorţoşi şi imposibili, care trăiesc la lumina neonului şi nu îşi salută sau respectă angajaţii. Timpul petrecut la RisCo mi-a schimbat modul de a privi lucrurile. Cred că şi eu am avut câteva prejudecăţi cu privire la aceste subiecte, pe care experienţa trăită m-a învăţat să le las la uşă.

Dar am înţeles câteva lucruri importante:

1. Echipa este un aspect esenţialindiferent de domeniul în care lucrezi

Aici am găsit nişte oameni veseli şi calzi. Am învăţat să ne bucurăm de rezultate, să creştem, să ne susţinem. Departamentul în care am lucrat era unul dintre cele mai atipice. 🙂 Se ştia că MK & PR-ul râde de dimineaţa până seara, că e mai nebun, că trăieşte în lumea newsletterelor, a Facebook-ului, a campaniilor de vânzări, a imaginilor şi a cuvintelor.

Colegialitatea a însemnat un ajutor constant şi o dorinţă de implicare pe care o regăseam la fiecare membru din echipă. Pentru că e un cuvânt mare şi înseamnă un infinit de lucruri: a îţi păsa dacă unui coleg nu îi reuşeste ceva şi a îl ajuta “chiar dacă nu este treaba ta”, a sta lângă un grafician până când terminaţi proiectul şi îl verificaţi de n ori, şi chiar până la a te lupta pentru o idee,  când circumstanţele te pot afecta a doua zi.

Recunosc că sunt un om care îşi doreşte să găsească fair-play, onestitate, lipsă de lene, răutate şi invidii în cadrul unei echipe. Cred că pentru a reuşi, ai nevoie de o echipă dinamică, cu membri diferiţi, dar care se completează şi sprijină reciproc. Că e nevoie de pasiune pentru ceea ce faci, dar şi lipsă de aroganţă. Toate lucrurile astea mi s-au confirmat când am înţeles cât de frumoasă e colaborarea şi ce rezultate poate aduce. Atât profesional, cât şi personal.

2. Comunicarea există numai când managerii construiesc un dialog autentic cu angajaţii

Sunt foarte rare locurile de muncă despre care poţi să zici că au oameni relaxaţi şi prietenoşi, deschişi la dialog, în loc de şefi “despotici”, care urlă în dreapta şi în stânga.

RisCo e genul de loc care îţi oferă o surpriză mai mult decât plăcută. Lucrând cu ei, am văzut ce înseamnă să ai un manager căruia îi pasă de angajaţi. Am înţeles presiunea conducerii unor echipe şi că uneori trebuie să o iei de la capăt, chiar şi de cinci ori, pentru a reuşi ce ţi-ai propus şi a îi conduce pe oameni spre împlinirea unor performanţe.

N-a existat moment în care să am o nelămurire şi managerul să nu mă ajute. N-a existat o zi în care să vreau să discut sau să propun o idee, iar e-mail-ul trimis să nu se concretizeze într-o întâlnire. Unul dintre cele mai frumoase lucruri a fost că a existat întotdeauna timp pentru angajaţi şi gândirea unor evoluţii personale. De fiecare dată când am spus un mulţumesc, mi s-a întors un simplu “cu plăcere”. Am râs atât de mult în şedinţe, încât nu le-am văzut niciodată ca pe o obligaţie sau o spaimă.

Cred că e o şansă reală să stai pe lângă oameni care îşi iau în serios rolul de manageri. Le observi stilul, felul în care aduc energie într-o încăpere, modul de  a gestiona şi motiva echipe, deschiderea spre dialog şi oameni. Trăsături fără de care nici nu ai putea ajunge să conduci nişte oameni, în adevăratul sens al cuvântului.

3. Munca pe care o faci este cea mai bună recomandare

Plasarea fiecărui angajat în rolul care i se potriveşte cel mai bine este un angajament sigur spre succes. Însă sunt convinsă că efortul şi dedicarea personale au un cuvânt greu de spus.

Mi-a plăcut ce am făcut şi am cerut să fac şi ce nu intra în fişa postului. Unul dintre cele mai amuzante lucruri a fost faptul că nu aveam nici măcar o lună la ei şi le-am trimis şefilor un e-mail cu sugestii legate de conturile de social media. Nu ştiam cum vor reacţiona, dar mi-am asumat nebunia. :))  N-a trecut mult timp şi am primit votul lor de încredere.

Cel mai bun feedback a venit din răsplata tuturor serilor în care, nici ajungând bine acasă, continuam să muncesc şi să postez până la ora 10 PM. Pe scurt, să îmi pese, pentru ca rezultatul final să ajungă să mă surprindă şi pe mine. Pentru că nu este uşor să creşti de 9 ori like-urile unei pagini, fără a investi un ban în publicitate plătită.

Am avut un spaţiu în care să scriu peste 800 de articole, să fac social media şi tot felul de nebunii online, să mă implic în reclame, să cresc pagini ca pe nişte copii, să fac scripturi video, să asist la discuţii manageriale sau interviuri de angajare, la o masă unde managerii ştiau cum să lucreze cot la cot cu angajaţii.

Pentru cine nu ştie cu ce se ocupă RisCo, intraţi pe site-ul lor. Veţi afla informaţiile care vă interesează despre companiile din România, în cel mai scurt timp posibil.

Vă invit să îi alegeţi pe ei, pentru că acolo lucrează oameni tineri, care zâmbesc 24/7, angrenaţi într-o poveste care luna aceasta împlineşte 5 ani pe piaţa soluţiilor de business.

La Mulţi Ani, RisCo Business Intelligence!

O mică parte din amintirile frumoase pe care le păstrez:

BeFunky

Eu recomand oricui să lucreze într-o companie de genul, mai ales dacă este tânăr şi la început de drum. Te căleşte şi te pune faţă în faţă cu nişte situaţii interesante, nu numai profesionale, ci şi de dezvoltare personală.

Poate că e momentul să lăsăm în urmă prejudecăţile despre companiile autohtone. Ce ar fi să apreciem mai mult poveştile născute la noi, pe pământ românesc? Mirajul companiilor străine, care vin în România să facă din studenţi nişte sclavi în call-centere, nu mai impresionează pe nimeni. Ce mai contează investiţia în mobilierul care arată bine când tânărul ăla moare lent pe un scaun, cu cearcăne kilometrice la ochi şi zero speranţă în viitor?

Să oferim un vot de încredere companiilor româneşti, în care se respectă contractele de muncă, evaluările şi promovările profesionale, iar mentalitatea “sclav pe plantaţie” nu a reuşit să distrugă sistemul de valori. Ne salvăm când credem în oameni, nu în numere.

Author:

Hello! Imi poti scrie oricand la: zigzag22@yahoo.com

Leave a Reply

